انتخابات داخلی روز گذشته مجلس برای تعیین رئیس سبب شد امروز اولین جلسه پارلمان به خشونت کشیده شود.
در انتخابات روز گذشته، میر رحمان رحمانی توانست با کسب 123 رأی به ریاست مجلس برسد و رقیبش کمال ناصر اصولی با کسب تنها 55 رأی از رسیدن به کرسی ریاست باز ماند.
در این انتخابات 53 رأی ممتنع، 13 رأی باطل و 3 رأی مفقود شد.
سرانجام تیم تکنیکی مجلس با بررسی نصاب و قانون 50 به اضافه 1 میر رحمان رحمانی را به عنوان رئیس مجلس اعلام کرد.
تنش میان نمایندگان حامی کمال ناصر اصولی با دیگر نمایندگان زمانی آغاز شد که آقای اصولی انتخابات داخلی مجلس برای تعیین رئیس را نپذیرفت و امروز برخلاف قانون، یک کرسی مستقل در جایگاه رئیس مجلس قرار داد.
وی رحمانی را به توزیع پول و خریدن آرای نمایندگان متهم کرده است.
میر رحمان رحمانی بر کرسی ریاست تکیه زد ولی هواداران کمالناصر اصولی به سوی رحمانی یورش برده مانع کار وی شدند.
گفته میشود کمال ناصر اصولی نیز یک کرسی جداگانه در پشت میز پارلمان گذاشته و ادعای ریاست کرده است.
ویدیو و تصاویری که از مجلس در شبکه های اجتماعی نشر شده نشان میدهد تنش بسیار بالا است و یک وکیل مجلس ( احتمالا زلمی نوری نماینده پنجشیر) با چکشی در دست به سوی استیژ و جایگاه ریاست هجوم می برد و فحش ناموسی می دهد.
در تصاویر دیگر، چند وکیل زن هوادار آقای اصولی، جایگاه ریاست را اشغال کرده و نمی گذارند کسی نزدیک شود.
کمال ناصر اصولی شکست خود را نپذیرفته و ادعا دارد انتخابات باید به دور دوم برود.
اصولی از چهره های پرحاشیه و جنجالی انتخابات مجلس قبلی نیز به شمار میرود؛ وی در دور قبلی با حرف ها و ادعاهای تندروانهاش، خشم بسیاری از اقوام و افراد را بر انگیخت.
صدها کاربر شبکه های اجتماعی از شکست اصولی خوشحال شده آن را «شکست فاشیزم قومی» نامیدهاند.
کمال ناصر اصولی نمایندگانی که به وی رای نداده اند را خود فروش بیگانه پرور نامیده است.
ادبیات نفرت و کوبیدن بر طبل فاشیزم قومی در افغانستان همواره از روشهایی بوده که برخی سیاسیون از آن استفاده کرده خود را قهرمان قوم خویش خواندهاند در حالیکه پشت پرده تنها منافع شخصی بوده و بس!
پارلمان افغانستان همواره از پر حاشیه ترین مجالس نمایندگان در دنیا بوده که درگیری ها میان نمایندگان چندین دفعه اتفاق افتادهاست. در دور نخست پارلمان ملالی جویا، نماینده ولایت فراه، مجلس نمایندگان را طویلهخانه خوانده بود. این اصطلاح خانم جویا بارها و بارها توسط شهروندان نقل و در صفحات مجازی نشر شد.